Sufleu de conopida cu branza

Pe vremea cand stateam cu ai mei, maica-mea facea ocazional prin weekend-uri chestia asta care mie mi se parea atunci (si mi se pare si acum) absolut geniala. Deobicei nu cer “retete” de la altii dupa cum bine stiti ci prefer sa mi le fac eu singur pe loc, dar de data asta, din dorinta de a ma pastra cat mai aproape de ceea ce facea iubita mea mama am hotarat sa prestez un telefon si sa-i cer detaliile. Asadar .. hai sa vedem ce-a iesit … :)

Durata: 60-65 minute (total)

Ce ne trebuie:

Lactate:
– 1 pahar lapte
– 600 g telemea
– parmezan ras
– 300-350 g smantana

Legume:
– 1 punga conopida congelata

Altele:
– 7-8 linguri faina
– 6 oua
– ierburi mediteraneene
– unt
– pesmet

1. Se ia niste conopida (eu am luat o punga de conopida inghetata din Carrefour) si se pune la fiert timp de 15-20 de minute.

2. Cat timp conopida se joaca in piscina de deasupra focului, se ia o cratita in care se arunca vreo 7-8 linguri de faina si un pahar cu lapte. Evident se incorporeaza faina cu grija ca sa nu prestam cocoloase (de preferabil pe foc .. foc mic)

3. Se rade niste telemea (eu am folosit 3 pachete de 200 de grame de telemea Hochland) si se arunca in cratita mai sus-mentionata.

4. Se iau vreo 4 oo si se arunca si ele in cratita sa se joace impreuna cu amestecul deja existent. Se amesteca usor (eu am preferat sa mai amestec putin tot deasupra focului)

5. Se arunca niste putin vegeta (eu am preferat sa folosesc ierburi mediteraneene pentru ca asa a dorit muschiul meu) si se amesteca in continuare pana se rezulta niste amestec relativ omogen.

6. In timpul asta, probabil ca s-a fiert si tanti conopida asa ca se baga la scurs si se arunca apoi in amestec (cu grija .. nu vrem s-o facem chiar praf da?)

7. Se ia o bucata de tava, se mangaie cu unt si apoi se prafuieste cu niste pesmet.

8. Se arunca chestia aia din cratita in tava si se presara delicat si finut niste parmezan ras pe deasupra.

9. Dupa ce comitem atrocitatea de mai sus, luam doo oo (1), le batem cu violenta (2) si le innecam cu vreo 300-350 de grame de smantana (3)

10. Luam o lingura intr-una dintre maini (sau intr-un picior daca posedati destula capacitate de manevrare) si aruncam in scarba amestecul smantano-oo-istic peste chestia din tava.

11. Se incinge nitel cuptorul si se lasa focul mic ca apoi sa se introduca tava inauntru timp de vreo 40 de minute (sau ceva de genul asta, va prindeti si voi in functie de cum miroase/arata :)) )

12. Se scoate din cuptor si se face poza.

13. Se gusta si se constata urmatoarele: aroma subtila a ierburilor mediteraneene contrasteaza briliant cu delicatetea si dulceata conopidei, totul fiind invaluit de o prospetime lactatica magnifica ce provine de la stratul superior de parmezan + smantana; toate acestea facand ca aroma predominanta de telemea sa capete niste valente delicioase si intrigante pentru simturi. Merge? Sau in alte cuvinte .. e bun ba :D !

~ by Andy on July 17, 2009.

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

